A Pest Megyei
Bíróságon pk. 60.026/2008 sz. alatt nyilvántartásba vett „KAKUSEI” KULTURÁLIS,
SZABADIDŐ ÉS SPORTEGYESÜLET alapszabályának 2013. január 03. napján megtartott
közgyűlésen elhatározott módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege a következő
/a módosítások dőlt betűvel szedve/:
„KAKUSEI” KULTURÁLIS, SZABADIDÖŐ ÉS SPORTEGYESÜLET
Alapszabály
Alapszabály
1§ Az Egyesület neve, székhelye és jogállása
(1) Az Egyesület neve: „KAKUSEI” KULTURÁLIS, SZABADIDŐ ÉS SPORTEGYESÜLET
(2) Az Egyesület rövid neve: „KAKUSEI” SE
(3) Az Egyesület székhelye: 2310
Szigetszentmiklós, Boglya u. 4/2 C.
(4) Az
Egyesület telephelye és levelezési címe: 2316 Tököl, Akácos út 41.
(5) Az
egyesület pecsétje: Körbélyegző
„KAKUSEI” KULTURÁLIS, SZABADIDŐ ÉS
SPORTEGYESÜLET felirattal és az eredeti alakulás évével „2007”
(6) Az Egyesület működési területe: Tököl, Szigetszentmiklós
és környéke, valamint az egész ország
(7) Az Egyesület jogi személy, közhasznú szervezet
2. § Az Egyesület célja és közhasznú tevékenysége
(1) Az Egyesület céljai:
Non-profit
közhasznú sportegyesület, melynek célja:
- Felkelteni az érdeklődést a Goju-Ryu
Karate iránt és bővíteni a stílus tömegbázisát, mint egészséges életmódot átadni
az érdeklődőknek
- Összefogni és
szervezni tagjainak Goju-Ryu Karate stílussal kapcsolatos tevékenységét,
biztosítani a rendszeres sportolást
- Európa Uniós
országok, és más országok hasonló non-profit sportegyesületeivel való
kapcsolatfelvétel, rendszeres kapcsolattartás, eszmecsere, sport és egyéb
kulturális rendezvényeken való részvétel, továbbképzés lehetőségeinek
felkutatása
- Fejleszteni
erkölcsi, közösségi és sportbéli tartását a sportegyesület tagjainak
- Biztosítani a kultúra,
a szabadidő- és tömegsport-igények kielégítését
- Az egészséges,
nyugodt, stresszmentes életvitelre való nevelés.
- A környezettel, a
természettel és embertársainkkal harmonizáló aktív életmód kialakítása.
- A rendszeres testedzés
szükségességének megismertetése, a napi élettevékenységbe illesztése a
gyermekkortól kezdődően.
- A távol-keleti kultúrák,
harcművészetek, önvédelmi módszerek megismertetése, gyakorlati oktatása.
- a helyi közéletben
való aktív részvétel;
- programok szervezése
mind helyi, mind térségi, mind országos szinten;
- helyi közösségek (pl.
szakkörök, közművelődési csoportok, stb.) létrehozása, működtetése;
- közérdekű előadások
szervezése,
- táborok, kirándulások
szervezése,
- gyermek és ifjúsági
feladatokról és érdekképviseletükről való gondoskodás;
- emberi és állampolgári
jogok széles körben történő megismertetése, védelme, ennek érdekében különféle
rendezvények szervezése, kiadványok létrehozása, terjesztése
Úgy gondoljuk, hogy mindenkit megillet a
lehető legmagasabb szintű testi és lelki
egészséghez való jog, legyen az ép vagy fogyatékkal élő, nemre, vallásra,
bőrszínre tekintet nélkül. A testkultúra az egyetemes kultúra része, az
egészségvédelem fontos eszköze, a szabadidő eltöltésének
társadalmilag is hasznos módja. A testnevelés és a sport jelentős
szerepet tölt be a hétköznapi ember erkölcsi-fizikai nevelésében, a személyiség
formálásában. A karate nem csak sport, hanem életforma is. Választott stílusunk
a goju-ryu karate. Ennek szellemében alapítottuk meg a „Kakusei” Kulturális, Szabadidő és Sportegyesületet.
(2) Az
Egyesület a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 26. § c.)
pontjában megjelölt közhasznú tevékenységek közül az alábbi közhasznú
tevékenységeket végzi:
- sport, a
munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján
folytatott sporttevékenység kivételével,
- egészségmegőrzés,
betegségmegelőzés, gyógyító-, egészségügyi rehabilitációs tevékenység,
- nevelés és oktatás,
képességfejlesztés, ismeretterjesztés,
- gyermek- és
ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet,
- euroatlanti integráció
elősegítése
- természetvédelem,
környezetvédelem
- kulturális tevékenység
(3) Az Egyesület működésének, szolgáltatásainak
és beszámolóinak nyilvánosságát az egyesület honlapján, szórólapokon,
szakfolyóiratokban vagy egyéb sajtótermékekben való közzététel útján
biztosítja.
(4) Az Egyesület mint közhasznú szervezet nem
zárja ki, hogy tagjain kívül más is részesülhessen a közhasznú
szolgáltatásaiból.
(5) Az Egyesület mint közhasznú szervezet
vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében,
azokat nem veszélyeztetve végez, gazdálkodása során elért eredményét nem osztja
fel, azt a létesítő okiratában meghatározott tevékenységére fordítja.
(6) Az Egyesület közvetlen politikai
tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi
támogatást nem nyújt.
(7) Az Egyesület mint közhasznú szervezet
működése nyilvános, szolgáltatásait bárki megkötés nélkül igénybe veheti.
3. § Az Egyesület tagjai
(1) Az Egyesület tagja lehet az a természetes személy vagy szervezet, aki a jelen Alapszabályban foglalt egyesületi célokat elfogadja és tagfelvételi kérelmét az Elnökség jóváhagyja. Kiskorú állampolgár is felvehető tagként az egyesületbe a törvényes képviselője hozzájárulásával - részükre ifjúsági csoportok létesíthetők. A felvételt kérőnek kérelmében nyilatkozatot kell tennie arra vonatkozóan, hogy az Egyesület létesítő okiratát ismeri és az Egyesület alapszabályát, céljait, szellemiségét, értékrendjét és kialakult szokásait magára nézve kötelezőnek fogadja el.
(2) A tag felvételével kapcsolatos döntés meghozatala az Elnökség hatáskörébe tartozik. A tag felvételének kérdésében az Elnökség a tag kérelme alapján, egyszerű szótöbbségi határozattal dönt. A tagsági jogviszony a tagfelvételi kérelem Elnökség által történő elfogadásával jön létre.
(3) Az Egyesület Elnöksége köteles az egyesületi tagokról naprakész nyilvántartást vezetni.
(4) Az Elnökség egyszerű többségi döntéssel hozott határozattal tiszteletbeli tagnak kérhet fel olyan természetes személyeket, akiket arra érdemesnek tart. A tiszteletbeli tagság annak a jelölt általi írásbeli elfogadásával jön létre. A tiszteletbeli tagság az Egyesületben tagsági jogokat és kötelezettségeket nem keletkeztet azzal a kivétellel, hogy a tiszteletbeli tag is jogosult a Közgyűlésen részt venni, felszólalni, véleményét az adott kérdéssel összefüggésben kinyilvánítani és javaslatot tenni, valamint egyben köteles az Alapszabály rendelkezéseit betartani és az Egyesület érdekeivel összhangban tevékenykedni.
(5) A jelen Alapszabályban a továbbiakban mindazon rendelkezéseknél, ahol a "tag" kifejezés szerepel, csupán az Egyesület rendes tagjait kell érteni, a tiszteletbeli tagokra vonatkozó eltérő rendelkezések mindig pontosan tartalmazzák a "tiszteletbeli tag" kifejezést.
(6) Az egyesületi tagság megszűnik:
– a természetes
személy tag halálával, illetőleg a nem természetes személy tag jogutód nélküli
megszűnésével,
– a kilépés írásbeli
bejelentésével
– kizárással,
– ha az Egyesület
megszűnik.
(7) Kilépési szándékát
a tag köteles bejelenteni az Elnökséghez. A kilépés az Elnökség részére történt
bejelentéssel egyező időpontban hatályos.
(8) A Közgyűlés
minősített többségi határozattal, a jelenlévő, szavazati joggal rendelkező
tagok legalább háromnegyedes szavazat-többségével az Egyesületből kizárhatja
azt a tagot, aki valamely, az egyesületi tagságból eredő kötelezettségét
ismételten vagy súlyosan megszegi, így különösen: ha a három hónapnál régebben
lejárt esedékességű tagdíjat írásbeli felszólításra sem fizette be, illetőleg
ha az Egyesület céljával, szellemiségével vagy az Alapszabállyal össze nem
egyeztethető magatartást tanúsít.
(9) A tiszteletbeli
tagi címet a Közgyűlés minősített többségi határozattal, a jelenlévő, szavazati
joggal rendelkező tagok legalább háromnegyedes szavazat-többségével jogosult
megvonni abban az esetben, ha a tiszteletbeli tag az Egyesület céljával,
szellemiségével, értékrendjével vagy az Alapszabállyal össze nem egyeztethető
magatartást tanúsít.
(10) A 3.§. (8) és (9)
bekezdéseiben megjelölt eljárásokban csak azt követően hozható meg a kizárásról
illetve a tiszteletbeli tagi cím megvonásáról szóló határozat, hogy a
határozattal érintett személyt meghallgatták, részére lehetőséget biztosítottak
védekezésének előterjesztésére és az enyhítő vagy mentő körülmények
ismertetésére.
4. § Tagsági jogok és kötelezettségek
(1) Az Egyesület tagja jogosult:
–
részt
venni az Egyesület rendezvényein, kezdeményezni egyes kérdések megvitatását,
–
a
természetes személy tag személyesen, a nem természetes személy tag képviselője
útján a közgyűlésen a többi taggal egyenlő szavazati joggal részt venni,
felszólalni, véleményét kifejteni, határozati javaslatot tenni és szavazni
–
a
természetes személy tagok választhatnak és választhatók, a nem természetes
személy tagok pedig törvényes képviselőik útján választhatók és választhatják
meg az Egyesület vezető tisztségviselőit.
–
Az egyesület tagjai betekinthetnek a közgyűlés
és az elnökség határozataiba, a közgyűlésen és az elnökség ülésén készült
jegyzőkönyvekbe, továbbá az egyesület költségvetésébe, beszámolóiba és a
közhasznúsági jelentésébe, valamint azokról az elnökség tagjaitól saját
költségükre másolatot kérhetnek.
(2) Az Egyesület tagja köteles:
–
az
Egyesület alapszabályát és belső szabályzatait valamint az Egyesület szervei
által hozott határozatokat megtartani, az Egyesület célját és szellemiségét,
értékrendjét tiszteletben tartani
–
a
tagokra nézve kötelező határozatok (egyesületi, elnökségi) szerint eljárni,
–
a
meghatározott mértékű havi tagdíjat határidőben megfizetni,
–
az
egyesületi vagyon, sporteszközök megóvására;
(3) A nem természetes személy tag törvényes képviselője útján gyakorolhatja és teljesítheti jogait és kötelezettségeit. A természetes személy tag jogait csak személyesen gyakorolhatja, meghatalmazotti képviseletnek nincs helye.
(4) Amennyiben a jelen
Alapszabály eltérően nem rendelkezik, az Egyesület valamennyi tagja egyenlő
jogokkal és kötelezettségekkel rendelkezik.
5.
§ Az Egyesület szervezete, összeférhetetlenségi szabályok
(1) Az Egyesület legfőbb szerve a Közgyűlés (6. §), amely a tagok összessége. Az Egyesület ügyintéző és képviseleti teendőit, illetve a napi ügyviteli feladatokat az Egyesület ügyintéző képviselő szerve, az Elnökség (7. §) irányítja és látja el. Az Egyesület vezető tisztségviselői: az elnökségi tagok és az Elnök (8. §) valamint a Felügyelő Bizottság elnöke és tagjai.
(2) Az Egyesület ügyintéző szervének tagja, illetőleg az Egyesület képviselője olyan magyar állampolgár, Magyarországon letelepedett, illetőleg magyarországi tartózkodási engedéllyel rendelkező nem magyar állampolgár lehet, aki nem áll a közügyek gyakorlásától eltiltás hatálya alatt.
(3) Az Egyesület vezető szervének határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek az Egyesület cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az Egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
(4) A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
(5) A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles az Egyesületet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
6. § A Közgyűlés
(1) Az Egyesület legfőbb szerve a Közgyűlés, amelyet évente legalább egy alkalommal össze kell hívni. Az Elnök az Elnökség egyszerű szótöbbséggel hozott határozata alapján a Közgyűlést egyéb alkalmakkor is jogosult összehívni, továbbá köteles azt összehívni, ha a tagok legalább 1/3-a írásban kéri az ok és cél megjelölésével.
(2) A közgyűlés hatáskörébe tartozik:
a) Az Alapszabály
megállapítása, módosítása.
b) Az éves
költségvetés meghatározása.
c) Az Elnök éves
beszámolójának és a közhasznúsági
jelentésnek az elfogadása.
d) Az Egyesület más
egyesülettel történő egyesülésének, feloszlásának kimondása.
e) Az Egyesület
tagjainak sorából történő kizárás, illetőleg a tiszteletbeli tagi cím
visszavonása
f) Az Elnökség tagjai
és az Elnök megválasztása
g) Az Elnökség tagjai
és az Elnök visszahívása,
h) A Felügyelő Bizottság tagjainak megválasztása és visszahívása
(3) A közgyűlést az
Elnök hívja össze valamennyi regisztrált tag előzetes írásbeli értesítésével. A
meghívót a tagoknak a tervezett időpontot megelőzően legalább nyolc naptári
nappal meg kell küldeni, a napirendi pontok, valamint a határozat-képtelenség esetén
megtartandó esetleges megismételt közgyűlés helyének és dátumának pontos
megjelölésével. A közgyűlés nyilvános.
(4) A közgyűlés akkor
határozatképes, ha a szavazásra jogosult tagok 50 %-a + egy fő jelen van. A
határozatképtelenség miatt megismételt közgyűlés az eredeti meghívóban
rögzített napirendi pontok tekintetében a jelenlévők számától függetlenül
határozatképes abban az esetben, ha a távolmaradás jogkövetkezményeire a tagok
figyelmét a meghívóban kifejezetten felhívták.
(5) A közgyűlés
hatáskörébe tartozó ügyekben határozatait a jelenlévő, szavazati joggal
rendelkező tagok egyszerű szótöbbségével hozza, kivéve az a), e) és g) pontot,
ahol a jelenlévő, szavazati joggal rendelkező tagok minősített többségének
(legalább három-negyedének) igenlő szavazata szükséges. Tagkizárásra vonatkozó
döntés meghozatalakor a kizárni szándékozott tag szavazati jogát nem
gyakorolhatja.
(6) A közgyűlés az
éves beszámolóról és a közhasznúsági
jelentés elfogadásáról szóló határozatát az általános szabályok szerint,
azaz a jelenlévő, szavazati joggal rendelkező tagok egyszerű szótöbbségével
hozza.
(7) A levezető elnök
személyének megválasztásáról a Közgyűlés az ülés megkezdésekor a jelenlévő,
szavazati joggal rendelkező tagok egyszerű szótöbbségével határoz.
(8) A közgyűlés a
személyi döntések (e), f) és g) pontok) kivételével határozatait nyílt
szavazással, a személyi döntések tekintetében pedig titkos szavazással hozza.
(9) Szavazategyenlőség
esetén nyílt szavazáskor a Közgyűlés levezető elnökének szavazata dönt, titkos szavazás
esetén a határozati javaslatot elvetettnek kell tekinteni.
(10) A közgyűlési határozatot az érintettekkel
igazolható módon közölni kell. Az Elnök köteles a Közgyűlés által meghozott
határozatokat a Határozatok Könyvébe behelyezni. A Határozatok Könyve oly módon
tartalmazza a határozatokat, hogy abból a Közgyűlés döntésének tartalma,
időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha
lehetséges személye) megállapítható.
(11) Amennyiben a tagság élni kíván a tisztségviselők visszahívásának
jogával, pontosan meg kell határozni azt az okot, magatartást, melynek
következtében a visszahívásra sor kerül, továbbá a követendő eljárást.
Ezek a következők:
·
aki
valamely, az egyesületi tagságból és vagy elnökségi tagságából és vagy
felügyelő bizottsági tagságából eredő kötelezettségét ismételten vagy súlyosan
megszegi, így különösen: ha az egyesület érdekképviseletét, kéviseletét nem
látja el megfelelően,
·
ha
három hónapnál régebben lejárt esedékességű tagdíját írásbeli felszólításra sem
fizeti be,
·
illetőleg
ha az Egyesület céljával, szellemiségével vagy az Alapszabállyal össze nem
egyeztethető magatartást tanúsít,
a közgyűlés titkos
szavazás mellett dönthet az azonnali kizárás mellett, illetve leválthatja
elnökségi, ill. felügyelő bizottsági tisztségéből azonnali hatállyal, egyesületi
tagság megtartása mellett, amennyiben nem szegte meg az egyesületi tagsággal
járó kötelezettségeit. Elnökségi vagy felügyelő bizottsági tag választást kell
megtartani, amennyiben a leváltás, vagy kizárás megtörténik a megüresedett
tisztségre. Az időközben választott új elnökségi tag, ill. felügyelő bizottsági
tag megbízatása a már hivatalban lévő elnökségi tagok vagy felügyelő bizottsági
tagok mandátumával egyező időpontig szól.
7. § Az Elnökség
(1) Az Egyesület vezető szerve a 3 tagú Elnökség, amelynek tagjait a Közgyűlés egyszerű szótöbbséggel, titkos szavazással 5 év időtartamra választja.
Tagjai:
- elnök
- elnökhelyettes
- főtitkár
(2) Az Elnökség szükség szerint, de évente legalább három alkalommal tart ülést. Az Elnökség ülése határozatképes, ha azon az elnökségi tagok több mint fele jelen van. Az ülések nyilvánosak.
(3) Az Elnökség határozatait nyílt szavazással, szótöbbséggel hozza meg. A határozatot az érintettel igazolható módon közölni kell.
(4) Az elnökségi ülést az Elnök hívja össze valamennyi elnökségi tag előzetes írásbeli értesítésével. A meghívót az elnökségi tagoknak a tervezett időpontot megelőzően legalább nyolc naptári nappal meg kell küldeni, a napirendi pontok pontos megjelölésével. Az Elnökség ügyrendjét egyebekben maga állapítja meg.
(5) Az Elnökség hatáskörébe tartozik:
a)
a
havi tagdíj mértékének meghatározása, az alakulás évében fizetendő éves tagdíj
(havi összegben kerül meghatározásra) kivételével, melyet a közgyűlés határoz
meg.
b) az Egyesület tagjaira
kötelező határozatok meghozatala.
c) az ügyrend elfogadása,
d) az etikai szabályok
elfogadása,
e) tagfelvétel
jóváhagyása,
f) az Elnök utasítása a
közgyűlés összehívására,
g) az Egyesület működésével kapcsolatban keletkezett iratokba, az éves
elnöki beszámolókba, a közhasznúsági jelentésekbe, valamint a korábbi
közgyűlési határozatokba való betekintés biztosítása az érdeklődők részére,
h) a közhasznúsági jelentés tervezetének elkészítése és jóváhagyás
céljából a Közgyűlés elé terjesztése
i) döntés minden olyan
egyéb kérdésben, amely nem tartozik a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe.
(6) A Közgyűlés általi
visszahívás esetén túl megszűnik az elnökségi tagság a tag halálával és
lemondásával is, amely esetekben a Közgyűlés új elnökségi tagot választ. Az
időközben választott új elnökségi tag megbízatása a már hivatalban lévő
elnökségi tagok mandátumával egyező időpontig szól.
(7) Az Elnök köteles az Elnökség által meghozott határozatokat a
Határozatok Könyvébe behelyezni. A Határozatok Könyve oly módon tartalmazza a
határozatokat, hogy abból az Elnökség döntésének tartalma, időpontja és
hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya,személye
megállapítható legyen.
8. § Az Elnök
(1) Az Elnök a Közgyűlés által egyszerű szótöbbséggel, titkos szavazással 5 év időtartamra választott vezető tisztségviselő, aki az Egyesület szervezetének képviseletre önállóan jogosult vezetője.
(2) Az Elnök hatásköre és feladatai:
–
az
Egyesület adminisztratív szervezetének kialakítása és vezetése,
–
a
munkáltatói jogok gyakorlása az Egyesület munkavállalói felett,
–
a
közgyűlés és az elnökség határozatainak végrehajtása,
–
az
elnökségi ülések előkészítése és levezetése,
–
az
Egyesület képviselete harmadik személyekkel szemben és hatóságok, illetőleg
bíróság előtt,
–
szakmai
tevékenység
irányítása
–
az
Egyesület eredményes működéséhez, az ehhez szükséges feltételek megteremtése,
–
az
Egyesület közgyűlésének és az Elnökség határozatairól olyan nyilvántartás
vezetése, amelyből a vezetőszerv döntésének tartalma, időpontja és hatálya,
illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya és személye megállapítható,
–
éves
beszámoló tervezetének készítése, és jóváhagyás céljából a Közgyűlés elé
terjesztése
–
a
Közgyűlés és az Elnökség határozatainak az Alapszabályban megjelölt módon az
érintettekkel történő közlése
Az
elnökhelyettes
(1) Az elnökhelyettes, a Közgyűlés által egyszerű szótöbbséggel, titkos szavazással 5 év időtartamra választott vezető tisztségviselő, aki az Egyesület szervezetének képviseletre önállóan jogosult vezetője.
(2) Az elnökhelyettes hatásköre és feladatai:
–
az
elnök segítségével irányítja és ellenőrzi az egyesület tevékenységét
–
a
munkáltatói jogok gyakorlása az Egyesület munkavállalói felett, az elnök távolmaradása
esetén
–
az
elnökségi ülések előkészítésében és levezetésében való közreműködés,
–
az
Egyesület képviselete harmadik személyekkel szemben és hatóságok, illetőleg
bíróság előtt,
–
intézi
az egyesület gazdasági ügyeit
–
nyilvántartja
a tagságot, és a tagdíjak fizetését
– a
jogszabályoknak megfelelően vezeti az egyesület könyveit, beszámoló
tervezetének készítésében való közreműködés
A
főtitkár
(1) A főtitkár a Közgyűlés által egyszerű szótöbbséggel, titkos szavazással 5 év időtartamra választott vezető tisztségviselő, aki az Egyesület szervezetének képviseletére sportszakmai szempontból jogosult vezetője.
(2) A főtitkár hatásköre és feladatai:
–
az
elnök segítségével irányítja és ellenőrzi az egyesület tevékenységét
–
az
elnökségi ülések előkészítésében és levezetésében való közreműködés,
–
az
Egyesület képviselete harmadik személyekkel szemben
–
egyéb
szakmai beszámolók elkészítése, ill. azokban való részvétel
Az
elnökség tagjai
a.) rendszeresen és tevékenyen részt
vesznek
- az egyesület
feladatainak meghatározásában és megvalósításában
- a határozatok
előkészítésében és meghozatalában
- a közgyűlés és az
elnökség határozatainak végrehajtásában és ellenőrzésében
b.) jogosult, és köteles az egyesületet
érintő körülményeket figyelemmel kísérni, azokkal kapcsolatban javaslatait,
észrevételeit az elnökség elé terjeszteni.
c.) felelős a gazdasági, pénzügyi és egyéb
kérdésekben hozott elnökségi határozatért, kivéve, ha ellenvéleményét
kifejezetten fenntartotta, és azt maradandóan kinyilvánította.
9. §.A Felügyelő Bizottság
Az Egyesület, mint
közhasznú szervezet éves bevétele az ötmillió forintot nem haladja meg, ezért
az 1997. évi CLVI. törvényben megjelölt felügyelő szerv létrehozása nem
szükséges. Amennyiben az éves bevétel az ötmillió forintot meghaladja, a
Közgyűlés gondoskodik az alapszabály megfelelő módosításáról és felügyelő szerv
megválasztásáról.
10. § Az Egyesület
működése és gazdálkodása
(1) Az Egyesület mint társadalmi szervezet tevékenységét a nyilvántartásba vételről szóló határozat jogerőre emelkedése napján kezdheti meg.
(2) Az Egyesület tagdíjaiból, részére juttatott támogató befizetésekből és esetleges egyéb jövedelmekből gazdálkodik.
(3) A tagdíj összegét, befizetésének módját az Elnökség határozza meg az alakulás évében fizetendő tagdíj kivételével. A tagok tagdíj-befizetéseiről az Elnökség a tagnyilvántartáshoz kapcsolódó nyilvántartást vezet. A tagok a tagdíj megfizetésén túl az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.
(4) Az Egyesület a vagyonával önállóan gazdálkodik, tartozásaiért saját vagyonával felel.
(5) Az Egyesület gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az Alapszabályban meghatározott tevékenységére fordítja.
(6) Az Egyesület befektetési tevékenységet nem végez, így befektetési szabályzat-készítési kötelezettsége nincsen.
(7) Az Egyesület az államháztartás alrendszereitől - a normatív támogatás kivételével - csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban. A szerződésben meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját. Az igénybe vehető támogatási lehetőségeket, azok mértékét és feltételeit a sajtó útján nyilvánosságra kell hozni. Az Egyesület mint közhasznú szervezet által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők.
(8) Az Egyesület a felelős személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, illetve a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő juttatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti.
(9) Az Egyesület váltót, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki.
(10) Az Egyesület vállalkozásának fejlesztéséhez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel; az államháztartás alrendszereitől kapott támogatást hitel fedezetéül, illetve hitel törlesztésére nem használhatja fel
(11) Az Egyesületre irányadó beszámolási és nyilvántartási szabályokra az 1997. évi CLVI. törvény 18-20. §-ai az irányadók. Az éves számviteli beszámolóba és a közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetve abból saját költségére másolatot készíthet. Az éves beszámolót és a közhasznúsági jelentést az egyesület elnöksége az egyesület honlapján, ennek hiányában egyéb, a nyilvánosság számára elérhető módon biztosítja.
(12) Az Egyesületet a tagok elsődlegesen nem gazdasági tevékenység céljára alapították, és az Egyesület gazdasági vállalkozási tevékenységet kizárólag másodlagos jelleggel, a céljainak elérését elősegítendő és közhasznú tevékenységét nem veszélyeztető módon folytathat.
(13) Az Egyesület működése felett az ügyészség gyakorol törvényességi felügyeletet.
11. § Az Egyesület képviselete
(1) Az Egyesületet az Elnök önállóan képviseli, a (2) pontban foglalt kivétellel.
(2) Az Egyesület bankszámlája felett az Elnök és egy további elnökségi tag együttesen jogosult rendelkezni
12. § Az Egyesület megszűnése
(1) Az Egyesület megszűnik, ha a Közgyűlés a feloszlását vagy más társadalmi szervvel való egyesülését kimondja.
(2) Megszűnik továbbá az Egyesület, amennyiben az arra jogosult szerv feloszlatja, illetőleg megszűnését megállapítja.
(3) Az Egyesület megszűnése esetén vagyonát elsődlegesen a hitelezők kielégítésére kell fordítani. A hitelezők kielégítése utáni vagyon más hasonló tevékenységet végző egyesületnek vagy alapítványnak ajánlja fel a közgyűlés.
(4) A közhasznú szervezet a közhasznú jogállásának megszűnésekor köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.
13. § Záró rendelkezések
(1) A jelen Alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársaság Polgári Törvény-könyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény, valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény, sportról szóló 2004. évi I. törvény, illetőleg a további vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései megfelelően irányadók.
(2) Jelen alapszabályt
az egyesület rendes közgyűlése 2011.május 5. napján módosította, és elfogadta a
mellékelt jegyzőkönyv alapján.
(3) Az Egyesület
Alapszabályát a Pest Megyei Bíróságnak az Elnök a nyilvántartásba vétel iránti
kérelemmel és a szükséges mellékletekkel együtt benyújtja.
Tököl, 2013. január 3.
Bruszt Mária
elnök